måndag 26 september 2011

Korv och karma.

Photobucket

Photobucket
Lördagsmiddag, således även den bästa middagen på typ hela veckan.

Helgen har bjudit på en väldigt trött Linda men även en stukad fot*, vin, fint sällskap och balklänningssnack. Och såklart, det obligatoriska bakismyset med Irma i soffan.


* Karma is a bitch. Jag skulle, i lite onyktert tillstånd, härma hur Irma går när hon är lite berusad. Lite lagom taskig sådär var jag. Såklart blir jag slagen i ansiktet av miss K direkt. När jag vinglar och gör mig jätterolig på Irmas bekostnad faller jag tillslut och jag stukar foten och typ vrider till höften. As I said, Karma's a bitch.


Jag fick även höra en annan karma-historia i helgen. Helt sann ska jag också säga. Det var en man som hade ett utedass. När det var dags att tömma dassbehållaren tänkte han slå två flugor i en smäll och ta med sig bajset när han ändå skulle iväg på soptippen med lite annat skräp. Han insåg ju själv att man inte kan lägga påsen med bajs i bagaget, tänk ifall påsen skulle få en liten, liten spricka. Då är det ju kört. Smart som han var kom han och tänka på tvkartongen som han hade kvar av sitt senaste köp; en fyrtiotvå tums tv. Han lägger bajspåsen i kartongen, spänner fast kartongen på taket och åker iväg. Han måste in och tanka innan han kan åka vidare, så han svänger in på en bensinstation, tankar och går sen in och betalar. När han sen kommer tillbaka är kartongen stulen! Snacka om att karman kommer och slår till en i fejjan. Jag tror att jag har snott en fyrtiotvåtums tv men fick istället en stor kartong med bajs. KARMA'S A BITCH.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar