tisdag 6 mars 2012

Hur har jag städat egentligen?

Idag satte jag några mål för mig själv. Jag är så långt ifrån en plockare man kan komma och gör jag inga listor eller piskar mig själv kommer aldrig någonsin något att hända. Idag var listan såhär:

- Göra den lilla asken och testa på limpistolen
- Sy gardiner av det där tyget som jag köpte
- Städa lite
- Dammsuga
- Städa toaletten
Just den där städpunkten brukar alltid vara extra svårt att ta tag i och kräver extra mycket piska/morot. Moroten idag var te, smulpaj och stickning. Jag var hungrig och det tog emot att bibehålla självbehärskningen och inte börja snaska med en gång och inte tills jag var klar med städningen. Jag vet att man kan städa mer noggrant än vad jag gjortde nu, typ dammtorka innan man dammsugar och organisera hygienprytlar innan man skurar ur badkaret men jises, jag ooooorkar och viiiiiiill ju inte. Det blev väl renare än vad det var innan, men ändå blev det som bara gjort lite halvdant.

Så dagens fundering: vad är det för slags städning jag har gjort idag? En halvdan städning, är det en tjejstädning, likt att tjejsamla? Fast det brukar ju vara killar som inte är bra på att städa, så är det då en killstädning? Tjejstädning? Killstädning? Tjejstädning? Killstädning?

Är det en mänsklig städning? En henstädning? HJÄLP MIG, jag förgås av mina funderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar