torsdag 3 september 2009

Fullbokad och urpumpad.


Det har varit en otroligt lång dag idag. Jag kom inte hem förrän sex, halv sju och då var jag hur trött som hellst. Jag har en massa småfyrkanter i huvudet som skaver och nu ska jag ta ut dom. Fyrkant nummer ett är ett telefonsamtal till Leif, en fotograf som jag har skickat ett par bilder till och som tycket jag har förutsättningar. Jag har sagt flera gånger att jag ska ringa, men på grund av förhinder, glömska och senast förkylningen som fick mig låta som en skata, har detta telefonsamtal uteblivit. Nu har jag iallfall skickat iväg ett sms och undrar om han har möjlighet att prata.


Fyrkant nummer två är också ett telefonsamtal, den här gången till Gudrun Sjöden. Jag vill så gärna ha praktikplatsen där och ändå är det så svårt att ringa och fråga. "Imorgon" har blivit fyra månader. Imorgon ska jag verkligen ringa.


Fyrkant nummer tre är all läxa och dyligt som har en tendens att byggas på hög. Nu är det svenska och engelska som gäller. Oliver Twist och massa glosor. Om jag blev rast,- och sysslolös tog jag hem resterna av kavajkonstruerandet också för att, om möjligt, hinna färdigt.


Imorgon blir det skola till 14.20, fika 14.30 till 16.30, jobb 17 till 23 och sen ska jag in på framnäs en sväng. Jag längtar till på söndag. Då har jag verkligen ingenting inbokat och det ska bli så skönt att bara vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar