måndag 16 april 2012

Arga snickaren, jag ba: yeah.

Igår såg jag lite på Arga Snickaren.

Och Arga snickaren ba: "Du, (läs: mannen i huset) måste känna att du kan lägga över en del av husbyggarjobbet till din partner"

Och mannen i huset ba: "Men jag vet inte hur mycket hon kan, jag är rädd att lägga över ansvaret på henne för jag tror hon kommer sabba hela mitt macho- projekt (läs: bygga ett hus man inte har tid eller kunskap till att bygga) så därför lever jag hellre utan ytterväggar, väggar till toaletten eller ett färdigt kök att laga mat i åt våra barn. Jag reser ju ändå tre av fyra veckor i månaden så jag lider inte för mycket av det".

Och kvinnan i huset ba: "Nu har jag skitit inför hela familjen i fem års tid eftersom det inte finns några toaväggar men nu när vi är med i TV har jag tänkt till och jag känner att om det här inte åtgärdas inom en snar framtid kommer vi nog flytta isär, jag orkar inte mer.

Och Arga snickar- teamet rycker in och räddar äktenskapet genom att ställa in en snygg soffgrupp, dammtorkar köksbänken och ställer fram lite levande ljus.

Och mannen i huset i slutet av programmet ba: "Ja, jag har ju lärt mig att lägga över en del av ansvaret på min partner, att vi ska vara två i det här bygget och att även hon ska få bygga på vårt gemensamma hus. (läs: jag inser att min fru inte är ett hopplöst fall och faktiskt kan måla ett vardagsrumstak)".

Och Arga snickaren ba: *klapp karln på axeln* "Jag är så stolt över dig, jag blir alldeles varm i hjärtat"

Och hela svenska folket ba: "Åh, vilket man som har gjort ett aktivt val till en mer jämställd tillvaro, en sån man skulle man ha, så himla fint gjort!"

Och jag ba: *stoppar fingrarna i halsen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar