fredag 20 april 2012

Snålskrapet.

Nu är det fem dagar innan lön. Jag tror att det är fler än jag som är fullt medvetna om detta faktum, och att det är fler än jag som inte har sådär superdupermega mycket pengar kvar.

Men! Det går ingen nöd på mig. Det blir till att skrapa ihop allt som finns i skåp och kyl och sen tar man och experimenterar. Dagens snålmat är såklart vegetariskt.

Du behöver:
2 gula lökar
1 påse gröna ärtor
2 buljongtärningar
en skvätt grädde
massa svartpeppar

Och ja. Stek lök, häll på vatten, pluppa i buljongen, häll i ärtorna och låt allt koka upp. Mixa, häll i grädde och peppra en massa. Klart på en kvart och kostar... lika mycket som ett kilo ärtor kostar. Det är gott att ha ett par ägghalvor i, men jag har inga ägg.

Imorgon är det också snålshopping här vid mig. Det är klädbytardag på klossen! Helt perfekt för halv eller helfattiga som vill ha lite nya kläder.

Kolla in här!

Om en klädbytardag borde ses som en stor grej för att förbättra miljön är jag dock tveksam till. Däremot är det ett bra sätt att uppmärksamma extrem konsumtionshets och hur det hör samman med hur naturen bajsas på idag. Men! Det här är en helt annan diskussion, och summa summarum, en klädbytardag är bra. Kolla in länken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar