måndag 9 april 2012

Den där jäkla cykelsäsongen.

Nu är det dags. Det är dags att ta tag i cyklandet igen.


Förra säsongen sprack det en miljard cykelslangar för mig och jag är så inifuckingbomben less att byta slang. Samtidigt måste jag ju ha en cykel så det är ju bara att ta tag i saker och ting och fixa till cykeln.

I torsdags tog jag mig en prommis till MAXI för att köpa mig en ny slang. När jag kom dit kom jag på att jag har ju nog en slang hemma och så kom jag inte på vilken storlek jag har på däcket. Så det blev inget köp. Jag köpte jordgubbar och ost istället.

Igår gjorde jag samma sak. En promenad till MAXI, och jag kom än en gång på att jag inte hade kollat storleken. "Men" tänkte jag, "Jag kan ju alltid ringa någon, exempelvis min far och höra", så jag tog upp nallen och ---
så dog den, mitt framför ögonen på mig. Utanför MAXIs entré. Jag funderade på att bara bli skitless, köpa med mig ett fyrpack jacky chokladpudding och gå hem.

Istället köpte jag laglappar och en cykelpump och ris. Ris att äta, laglappar att laga med, cykelpump att, tja, pumpa med. Nu har jag inte längre någon ursäkt, det är bara att fixa däcket. Exempelvis idag efter jobbet.

Och det är fyra laglappar i en förpackning, så ska jag se till statistiken har jag säkrat hela den här säsongens punkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar