tisdag 4 augusti 2009

Anna Piaggi och mysteriet.

Mitt viktmysterium är löst. Det spelar ju ingen roll hur mycket jag är ute och promenerar. Så länge jag har fri tillgång till stans godaste glass och mest gyllenbruna pommes kan jag glömma att komma i mina byxor. Det är all småätning som förstör. Jag hoppas det är som de säger, man måste förstå för att förändra.

Nu är jag efter fyra dagars jobb ledig i två. det ska bli skönt att bara vara hemma, jag känner att jag har råkat ut för en förkylning...
Eftersom det blev lite sisådär med att hitta en byrå har jag råkad ut för en gratis förvaringsbänk. Under min lilla ledighet hade jag tänkt slipa med slipen, måla med färg och betsa med bets. Gratis är gott. Blir det hemskt är det ändå ingen vidare förlust. Imorgon ska jag börja fundera på designen.

Denna kvinna då. Front row, inspiratör och musa. Frilansar för italienska Vogue och förebild för tusentals. Jag förstår varför! Hon har jobbat sig in i smeten av mode och jag är imponerad och lite avundsjuk. Men, men, snart är jag också där. Jag hittade en sida där Karl Lagerfeld har tecknat av henne, och dessa modeteckningar är också inspirerande att se på. Jag länkar:

Front row, Stella McCartney


Karl Lagerfeld skissar.


Thesartorialist.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar