torsdag 27 augusti 2009

Sommarens sista dag.

Mamma har börjat sticka, jag kollar över mitt koftbestånd, tjocksockorna börjar åka fram och jag gruvar mig innan jag stiger upp ur sängen på morgonen. Är det här ett tecken på att det börjar bli höst? E sa idag att han fyller år på sommaren. Alltså är det sommarens sista dag idag. Börjar då hösten imorgon?

Jag har laddat inför slutet på sommaren sedan sommarens början. Vad är en dag på stranden mot en hösteftermiddag med te och bra musik? Jag har börjat leta efter en mp3 för att ta med mig musiken ut också, telefonen börjar falla isär. Det är svårt. Det finns så mycket att välja mellan. Vill jag kunna se på film? Ska jag ha med aaa-batterier? Hur mycket är jag beredd att betala? Ska jag vänta till jag får min bankdosa (vuxenpoäng till mig) för att kunna betala själv på datorn?

Nu ska jag gå på höstpromenad. Imorgon ska jag ta itu med resten av året. Ringa praktik och fotograf. Hej och hå. Kvällens funderare blir: "Vad vill jag med mitt modellande?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar