måndag 24 augusti 2009

Slutspurten.

Idag blev det avslutningsmiddag av sommarlovet och en fri vardag med Helen, Alle och Cissi. Vi kom alla överens om att det ska bli skönt att börja skolan för att få tillbaka lite struktur på tillvaron. Komma igång med träningen, äta på regelbundna tider och sova på rätt sida av dygnet. Att börja skolan var inte inräknat.
När jag kom hem pumpade jag däcken på gammcykeln. Jag hoppas det bara var däcket som hade fått lite snålt med luft och att det inte är någon punktering. Jag väntar med spänning att se vad ödet väljer åt mig imorgon bitti. Sen kom jag in och plockade ner serpentiner och pangade de sista ballongerna som fanns runt om i huset.

Nu ska jag tvätta bort sminket, fixa lite te och bläddra i "Bilden av modet" jag fick av mormor och morfar igår. Den boken kommer vara min livlina de dagar jag känner att kreativiteten sinar.
Jag följde med Helen på bibblan idag också. Jag lånade lite musik där. Billigt, lagligt och ganska mysigt. Nu lyssnar jag på Fatboy, albumet in my bones. Sen väntar Glasvegas och Jenny Wilson. När vi fikade idag kom vi också fram till att skivor är det bästa. Det är en speciell känska att ta en skiva ur ett fodral, stoppa i spelaren och trycka play. Mycket roligare än spotify. Kanske skivindustrin klarar sig fram till tvåtusen.. tvåtusen... tjugo...
Det här lite av det jag fick igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar