tisdag 18 augusti 2009

Dags att ta in det nya.

Tänk vad mycket jag hinner med på mina lediga dagar! Innan frukost blev det en prommis runt järved, frukost, dusch och för allas trevnad, lite kläder. Sen åkte jag och viktor till urmodern oh urfadern 2, mormor och morfar. Där blev det lite barnvaktshjälp och gingel ale-fixande. För första gången på en enormt massa år har jag lekt med dockor. Det är svårt! Jag och M kröp under bord, simmade i den blåa ryamatten och bergsklättrade över ikeastolarna. Jag fick ha Skrållan med ett hår bestånde av dreads och Ms docka hette ajlavjo.

På vägen hem blev det handling på kvantis. Väl hemma satte jag igång att sätta upp mina mymålade, blanksvarta hyllor. Att det ska vara så förjäkligt att få i sex skruvar. När jag vattenpassade för miljonte gången undrade jag om jag inte hade en skruv lös. Fyrtiofem minuter och en sönderborrad vägg senare står jag här med ett litet mer nygjort rum.

Dagens löppass innebar sextio minuter distans. Jag tackar en högre makt för att iallfall en av lurarna till telefonen fungerar, annars hade det blivit otroligt plågsamt att springa. Den högra hörluren fungerar ibland, den glappar. Jobbigt, jobbigt, I-landproblem, oh yes.

Nu börjar nätverket krångla, kanske jag ska se det som ett tecken på att det är dags att gå och duscha och sova. Eller är det ett tecken på att det är dags att se på Criminal Minds på nian nu klockan elva? Jo, så måste det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar