söndag 25 oktober 2009

Bantningen begins.

Ett till vuxenpoäng har samlats in. När man blir vuxen blir man också större har jag fått höra. Jag har sedan i vintras ökat alla mina mått. Det roliga är att där jag tappade mest, mina bröst, har liksom inte kommit tillbaka. Varför ska jag få större midja när fettet lika gärna kan sätta sig på mina bröst? Hittade en bild när jag tog bilder på saker jag sytt genom åren. Jag behöver inte ens prova kjolen för att veta att jag inte kommer få på mig den. Jag kommer inte få upp den över låren.

Igår kväll fick jag ett sms av Lotta som hade upptäckt detsamma. Vi bestämde att nu börjar bantnigen! Som de seriösa anorekterna vi är ska vi dra igång denna fettbränning direkt efter vi ätit upp sourcream- bearnaisechips och lite polly. Min morgon började med överblivna, lite halvsega chips och fizzy. Kanske vi ska ta och sluta äta lunch, bara äta ett mål mat om dagen eller leva på nutrilette? Mitt bästa bantingstips kommer från djävulen bär prada: inte äta någonting alls, och när man börjar känna sig svimmfärdig äter man en ostkub. Det funkar verkligen!

Eftersom jag inte får på mig mina gamla jeans ska jag köpa nya tights, det är mycket billigare än nya jeans (och så kan jag ha small). Fruktansvärt att när jag kollar på jeans kollar jag fortfarande på 26:or och tror att jag kommer i dom, börjar tänkte realistiskt och tar ett par 27:or, försöker få på mig dom, hänger tillbaka dom. Inte ska jag ha 28 inte, aldrig!

För att må lite bättre tro jag mig komma ihåg att jag höll in magen lite när bilden togs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar