tisdag 13 oktober 2009

Den trettonde.


Idag är det mycket som gått åt skogen.

Jag drog igång skoldagen med simning. Jag hade längddykning på schemat och det första jag gör är att sträcka armen. Nu kan jag inte sätta upp håret, ta på mig en jacka eller klia mig på ryggen själv. Jobbigt och framför allt irriterande. Sara förvarade sin favoritkjol i armhålan och sen halkade den ner och bort. Hon hittade den tillslut i museibacken. Prov sket sig för både den ena och den andra och nu har jag ont i magen.
Fast, efter det har jag fått ganska mycket gjort. Jag har köpt en virkad väst, pratat om ett eventuellt konto för modevisningen på Nordea, promenerat en timme, ätit en lidle-müsli-bar och ätit middag. Ett playa del sol,- och ett nurse jackieavsnitt har avnjutits. Nu ska jag dra iväg ett viktigt mail och sen ska jag läsa igenom de sista avsnitten på historian.

Orientalisk Kanel finns i koppen och inspirationen finns hos the sartorialist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar