tisdag 6 oktober 2009

Del 1 av 2.

För första dagen på flera veckor har jag suttit hemma en kväll och inte gjort någonting alls. Jag har inte ens packat upp mina teoriböcker för att.... JAG FIXADE TEORIN IMORSE! Ingen tröstätning, ingen ångest, ingen panik. Imorgon är det uppkörning och underligt nog är jag inte ena hälften så nervös som vad jag var igår. Jag tycker nästan det ska bli lite halvroligt.

Vi får se imorgon när jag kommer hem, om det är lika roligt då. Jag hoppas bara att jag klarar det, det skulle vara så underbart skönt att ta med mormor och morfar på en tur. Eller, iallfall köra hem till dom och få körkortsfika. Jag ska än en gång tacka för körkortspengarna jag fick när jag fyllde år, nu kommer dom väl till pass. Det enda jag har kvar att betala är tre lektioner och sen själva kortet. Jag har inte använt mig av en enda krona från sparkontot och det känns suveränt! Vem vet, jag kanske kan flytta hemifrån innan jag fyller tjugofem.

Tack vare uppkörningen och den inbokade körlektionen innan slipper jag orienteringsdagen. Kanske ett IG i betyg, men eventuellt ett körkort i börsen. Ska jag dö imorgon är det inte i skogen, utan för att jag kör ihjäl mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar