tisdag 20 oktober 2009

Dö åt huvudvärk!

Nu har jag knaprat i mig den högsta dagliga dosen av ipren. Huvudvärken är på en hanterlig nivå och febern har hållt sig någorlunda borta idag. Jag har levt på vitlökskycklingbuljong, te och.. ingenting annat. Vitlök ska vara antiinflammatorisk nämligen. Det är nog det värsta, en aptit som vägrar visa sig, jag som älskar mat! En knäckemacka med smör har halkat ner, kulinariskt och exotiskt.

Jag har fått lite modevisningsjobb bortgjort och eventuellt bokat in ett möte nästa tisdag med dansarna. Nu ska jag försöka knåpa ner en lista på stora företag som vill ha inventeringshjälp av lite hantverkare. Sen är det bara att ringa runt.

Jag fick ett desperat sms idag på eftermiddagen. Modevisningsmötet gick åt skogen för att jag och en annan tjej inte var där. Ingen ville ta itu med mötet, utan alla väntade på att de andra skulle ta initiativ. Vilka barnsligheter! Det kan vara kul att spåna på en sån idé i teorin, att vi som tar alla initiativ och tar itu med planeringen skulle sitta och vara lika inaktiva som resten av gruppen. I verkligheten är det bara löjligt. Prata med de som inte gör något och berätta vad man störs sig på. För att modevisningen överhuvudtaget ska gå att genomföra måste vi sluta upp med alla fjanterier. Hoppas aulan dagtid blev bokad idag också...

Imorgon gäller det att jag är fit for fight. Vi har hantverk största delen av dagen och det är ju dumt att missa. Kultur och stilhistorian däremot... Jag och Lotta ska försöka knåpa ihop en redovisning om den gotiska tidsperioden, självklart med fokus på kläderna som männen, kvinnorn och barnen hade. Det intressanta är att det står ingenting om det, utan bara om övrig kultur. På den tiden räknades inte kläder in i den kulturella världen. Kul!

På kvällen ska jag och min absoluta favvis, Emil, gå på ICs fashion show. Sara ska, tillsammans med Elina, Cassandra och Kristin modella för Indiska och det vill jag ju inte missa!

Nu ska jag försöka ta mig samman och göra klart engelskan. Nu har jag läst texten, den shorta storien. Bara frågorna kvar. Den är ju bara en vecka försenad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar