onsdag 14 oktober 2009

Tre minus är kallare än vad man tror.

Jag och Sara gick in till stan imorse. Jag hade bara blus och strumpisar, Sara hade hela paketet med överdragsbyxor, extra kofta och mössa. Jag frös, det gjorde inte hon... Nu är jag på uppvärmning med mängder av te i klassrummet.

Igårkväll skickade jag iväg mailet till GS. När jag läste igenom dokumentet alldeles nyss var det en massa saker jag skulle vilja rätta till, men som nu är försent att ändra. Jag borde väntat med att skicka iväg det tills idag när jag haft chansen att läsa igenom det en gång extra, det är ändå min praktik det handlar om. Men, gjort är gjort.

Nu ska jag fortsätta med kavajmönstret. Nu ska jag börja klippa ut mönsterdelarna och sen blir det till att beställa tyg. Det blir förmodligen ett mörkgrått ulltyg. Fast det första jag ska göra är att hälla upp en till kopp te, jag fryser nämligen fortfarande... Tur att HV4:orna lämnade kvar så många tepåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar