fredag 23 oktober 2009

Det tunga artilleriet.

Nu har jag gått igenom tvns fantastiska programutbud och fastnat för Ellen DeGeneres. Jennifer Love Hewitt var gäst och uuh, denna kvinna ger mig rysningar. USAs motsvarighet till Pernilla Wahlgren.


Idag blev det sovmorgon till halv tio. Helt underbart! Idag är det första dagen jag är feberfri vilket känns bra. Nu är det bara huvudet och halsen kvar. Huvudet vet jag inte vad jag kan göra åt. Det enda som kan hjälpa är ipren men jag har ätit en förpackning själv de senaste dagarna så jag känner att om jag inte verkligen behöver vita piller ska jag dra ner på dom.

För att bli av med det halsonda har jag nu gjort mammas superduperhalvgodaiblandganskaäckliga ingefärste. Ingefära, hel kanel och kryddnejlika kokar ett tag och blir till något starkt. Nu är jag inne på min första kopp och jo, det verkar som om det onda ger med sig lite, lite, lite.

Jag är rastlös eftersom jag nu är lite för frisk för att bara ligga i soffan, men för sjuk för att orka göra något vettigt. Igår började jag göra en pälskrage av det överblivna tyget sen saras soffkuddar.

Igår tog energin slut av att sy täcket, hoppas jag orkar med lite mer idag. Eller, ja, så länge huvudet hänger med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar