tisdag 27 oktober 2009

Snyggdagen.


Från första början tänkte jag och Sara pallra oss ner till birsta city idag. Eftersom vi har lov måste vi ju göra en massa roliga saker, särskilt nu när vi inte for till stockholm. I brist på energi och tid struntade vi i det och gynnade öviks shopping istället. Vi gick på stan och var "snygga". Att gå på stan och vara "snygg" innebär att man klär upp sig lite extra, kollar ofta på lite annorlunda saker, såsom inredning, secondhand eller te. Ibland hamnar vi på museum och det hela avslutas ofta på något café med snyggdryck. Snyggdryck är ofta chaite på waynes, eller latte någon annanstans. Det är lite fjantigt, men det blir mycket roligare att gå på stan och framför allt gör det tillvaron i Övik lite mer uthärdlig.

Idag blev det en halvdan snyggdag. Vi gick bara på en secondis, köpte ingen snyggdryck utan varmkorv istället och gjorde inget riktigt kulturellt. Vi köpte upp halva H&Ms herraccessoarer och jag köpte halsband och provade en svart bustier. Jag köpte en röd bumullshalsduk. Sara övertalade mig att använda vår gemensamma H&Mcheck på en pälsmössa.
Jag har alltid trott att det heter pälsmössa. Idag fick jag reda på att det heter bäverfitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar