lördag 20 juni 2009

Midsommarnattens köld är hård...

Knepet att hålla fyra galna brudar igång är att ge dom en kamera. Bättre än all alkohol i världen! Vi drog nordingrå runt i raggarbilen, busvisslade åt boys och vinkade åt kändisarna. Tog paparazzibilder på killen i helgröna kläder med cigarren, louvade scouttländ och höll tummarna att en snygg britt skulle dyka upp. Marshmallows framför brasan, chokladkaka och grillat. I år blev det varken bastu, vilkdmarksbad eller dopp, men däremot är vi ett par reklamfilmer rikare.
Den traditionella fotbollsmatchen genomfördes också igår. Vi barn förlorade med 6-8. Jag vann däremot en megabula på benet, priset jag fick betala för att offra mig som målvakt.
Midsommar har alltid ett speciellt sken över sig, så också denna gång.

Nu har det blivit midsommardag, den 20 juni och jag har namnsdag. Jag ska också stiga upp halv nio imorgon, vilket innebär att jag bör gå och lägga mig nu.

1 kommentar: