måndag 8 juni 2009

Moppetöntar / Var det jag som inte fattade grejen?

Nu har jag precis kommit in från dagens promenad. Jag och ett par moppetöntar verkade hela tiden välja samma vägar att färdas på. Det var två moppar, och båda hade töntaccessoarer på mopparna. Är det dom som är töntar, eller är det bara jag som inte förstår coolheten med packbox och någon slags "vindruta" på moppen?

Min källa för alltid roliga bloggaknedoter, moster Lotta, berättade att de hade mött en moppe med tak. Var är moppekulturen på väg? Är det jag som är fast i det förflutna eller var det helt enkelt bättre förr?

Sen ska jag passa på och berätta om min dag. Vi är nu två dagar ifrån sommarlov. Två dagar med asseccoarpysslande, kavajkonstruerande (vilket är deprimerande när vi gjort klar all annan mönsterkonstruktion och inte ska göra kavajen förrän till hösten), eventuellt intervjuande och skåprensning. Det är inte mycket, men det känns som en evighet. Jag kom precis på att vi måste stänga ner Fleck.UF helt och hållet innan vi går på sommarlov, annars kommer fleckvinsten gå till betalande av hemsidor och konton.

Idag har jag tagit bort så pass mycket kläder så jag kan släcka lampan och gå och lägga mig i sängen utan att frukta för mitt liv; att jag ska halka över glitterkavajen, ramla med pannan före ner på en secondhandklack och låta min hjärnsubstans sakta rinna ut över mockavästen. Nästa etapp genomförs förhoppningsvis imorgon.

Imorgon ska etapp tre genomföras på Saras examensklänning. Livet är färdigt, imorgon blir det kjolen. Jag hoppas det blir lite social träning med Elin också.

Nu blir det te och Magnus Betnér.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar