onsdag 24 juni 2009

Önskad oönskad bränna när man vill ha den fast ändå inte.

I morse (mja, vid elva) tvingade jag ut mig själv på en promenad i det vackra vädret. Jag reflekterade över att jag hade banden uppe på bandeaun, men tyckte att "jag ska ju bara gå en promenad, inte får jag några streck av det här".

Jag kom hem och gick till stekarelin och stekarelins syster för att bränna huden och få cancer. Där smörjde vi in oss med stekarolja och stekte i solen. Fyra timmars beslutsamt stekande och två liter vatten senare valde vi att ge upp och gick in. De enda brännarlinjerna jag hade fått var av de lite för höga shortsen och helvetesbanden jag hade runt nacken när jag tog min (i efterhand) dumma promenad. Nu har jag ett alldeles för stort, vitt område runt rumpan och ett V fram på bröstkorgen. Jag vet ju att allting (inklusive solbränna) inträffar när man minst anar det. Bra exempel på det här är när man häller sirap och chilisås: detkommeringentingdetkommeringentingdetkommeringentingDET KOMMER ALLTING. Man ska koka mjölk, ingentinghänderingentinghänderingentinghänderMJÖLKEN KOKAR ÖVER. JagliggerochsolarjagliggerochsolarjagliggerochsolarNÄR JAG INTE SOLAR FÅR JAG FULA RÄNDER.

Sen gick jag hem med mina fula ränder och brända axlar och lagade världens godaste mat. Jag älskar det faktum att jag är så bra på att laga mat. Idag blev det en cover på Cissis bulgur-med-granatäpplemat. Jag kokade hel bulgur i vanligt vatten, ploppade ner två köttbuljongtärningar, puffade ner spiskummin, kanel, curry, gurkmeja, cayennepeppar, två hackade vitlöksklyftor och en bit ingefära och sen bulguren koka klart. Det blev lite buljongvatten över, det sparade jag och blandade med cräm fräsch, keso och lite fil. Sen hade jag förvällt lite torkad frukt som jag blandade ner. Sen pillade jag ut fröna ur ett granatäpple och blandade ihop det hela.

Sen hade jag en sallad till det med: isbergssallad, rödbetor, paprika, morötter, äpple, blandade nötter och solroskärnor. Mamma hade ungsfixat kyckling så vi åt det till. Mums!

Den eventuella Kalmarresan början springa runt benen på oss och jag börjar känna mig lite schemadesperat. Jag, mamma och Viktor tog en sommarkvällscykeltur in till burger för att se om det hade kommit schema för kalmarveckorna. Vi satt där och åt, jag hejade på de stackare som jobbade idag och drack milkshake. Schemat kollade jag inte på, det har fortfarande inte kommit. På vägen hem cyklade vi strandvägen och stötte på Lotta vid hamnfestområdet. Vilket jobb alla funktionärer lägger ner för allt ska klaffa! Jag är imponerad!

Nu börjar det bli kvällsdags och det är dags att tänka på att få lite sömn. Innan jag kryper till kojs måste jag se om det är något på tvn. -Pust och stön, jag kommer måste facea verkligheten och inse att om jag gör det kommer jag inte komma i stäng förrän ett. Tvn är ett förstaklassigt hot mot min livsviktiga skönhetssömn. Denna sömn är extra viktig nu under sommaren. Sommar = sminklös och utan smink kan jag behöva all skönhet jag kan få. Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar