måndag 22 mars 2010

Måndag lunch.


Så, nu har jag klarat mig igenom en halv deff-dag av 14. Till frukost blev det gräddomelett på tre ägg, lite persilja, mjölk och te. Jag ville grina när det var potatismos och falukorv till lunch, vad ska jag äta då? Det blev grönsallad, lite morötter och äpplen (jag vet, jag ska varken äta det ena eller det andra, men jag kan ju inte dö), soyakorv och smör. Ingenting jag kan rekommendera att laga till hemma. Soyakorv är verkligen snusk.


Istället för frukt har jag två (numera äckliga, rumsvarma) kokta ägg som jag ska äta på eftermiddagen. Jag måste fixa en liten kylbag, fräsch mat är godast.


Till middag ska familjen äta falukorv och makaroner, jag ska köpa på mig lite chorizo och fetaost. Till det blir det broccoli med salt och smör. För att belöna mig själv när jag har klarat mig igenom den första deff-dagen blir det lite mörk choklad till efterrätt. För att lyxa till det ytterligare kanske ett par hasselnötter också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar