söndag 21 mars 2010

Söndagkväll.





Dagen kunde inte ha börjat bättre: sol, pojkvän och massor av energi. Det hela spårade ut när jag halv ett blev påmind om att jag skulle börja jobba ett, och ha cheer-träning samma tid. Efter det har allt som möjligen kunde gå snett skett. Kö, busslass, milkshakemaskiner och lök, tänk vad som kan hända med sånna saker.

När jag kom hem efter en hektis dag i kassan var jag på väg att parkera in mormor och morfars bil. Min dag verkar vända! Besök av dom innebär god mat, tevligt sällskap och framför allt... efterrätt! Idag var det hjortstek och potatisgratäng som stod på bordet när jag kom hem, och blåbärspaj med marängtäcke och violglass efteråt. Efter mycket snack om lågenergilampor bröt mormor trenden och beskrev en ring som hon var på jakt efter. Det visade sig att både hon och jg vill ha exakt lika ringar, fast vi inte har pratat om det innan. Datorn åkte fram och jag, mamma och mormor satt och kollade på internets alla silversmeds-sidor. Det var lite kul att jag, mamma, mormor och morfar färgmatchade något fruktansvärt, se bilden.

Egentligen tänkte jag gå på diet idag för att deffa lite, men i brist på tid imorse och alldeles för god mat hemma börjar jag imorgon istället. Mitt mål är att faktiskt komma i mina acnejeans, och det måste ske fort, jag har inte tid att sy om balklänningen senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar