torsdag 11 mars 2010

Nydatorn!

Jag vet att jag är lite väl lyrisk över att, efter två leveransdagar, fått min alldeles egna dator. Det är bara det att efter att i tio års tid varken haft råd eller kunskap att köpa en egen dator blir man less. Att alltid vara tvungen att "boka tid" till en kvarts bloggande tär på tålamodet. Att vara tvungen att bränna över bilder till skivor för att hela familjen ska få plats med ett par dokument var tär en hel del det också. Nu äntligen har jag köpt min alldeles egna, superba dator.

Jag behöver inte anpassa mig, jag får göra EXAKT som jag vill. Jag hatar att ha för mycket jobb på halsen, men jag älskar det de här gångerna. Jag älskar att ha pengar för att göra mitt liv smidigare och friare. Jag älskar att jag fyllt arton, och jag älskar att ha kontrollen det innebär.

Just nu håller jag på och laddar upp bilder till albumet HV-tid är kvalitetstid på fejjan. Det går inte att komma ifrån att jag vissa stunder undrar över både intelligens och socialt förstånd bland oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar