torsdag 11 mars 2010

Uppladdning.

Nu har jag skickat iväg en anmälan till L'oreal's modelltävling om glossy glossy-färgerna. Den här bilden skickade jag iväg, vi får se vad som händer. Attans att jag hade blivit så tjock när bilderna togs, man ser hur magen viker sig under blusen. Hoppas domarna från MIKAS gillar en lite mullmodell.

Dagen blev inte riktigt som jag hade planerat den. Det blev en långpromenad som blev till kutande hem i regn (årets första joggingtur i regn: check), tvättade kläder istället för städa undan kläder, skjutsade och hämtade och fixade och donade. Jag och Sara gjorde lyxlunch iallfall. Avocado och massa räkor. Mums!
Dagens middag blev lite spännande. Först tänkte jag göra grönsakssoppa, men var för inspirerad för att än en gång fixa en soppa. Jag tänkte att: ja, varför inte göra en wok! Det ena ledde till det andra och vips hade jag hällt ner en konserv kokosmjölk. Jag insåg att om jag skulle ha ris till skulle det bli så ojämt klart, grytan och riset, så istället slängde jag ner en burk kidneybönor. Iallfall blev det så att vi åt gryta utan något till, det kändes mysko. Viktor undrade varför jag inte hade nudlar till och det kan man ju fråga sig. Hjälnsläpp antar jag. Gott var det iallafall, och det blev mat över så imorgon kokar jag nudlar.

Imorgon börjar en hektisk helg också. Det är Folksam Cup och jobb på burger king parallellt med varandra.
Fredag: 9.00-16.30 köket. 17.00-21.00 BK.
Lördag: 13.00-18.00 BK. Cheer i arenan 18.00-21.30
Söndag: ev. jobb på BK annars på park.
Mellan det här vore det kul att kunna se min pojkvän, städa, mysa med datorn och motionera. Nu blir det sängen för att orka stiga upp imorgon och resten av helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar