onsdag 4 november 2009

Aktiv hela långa dagen.


Även idag satt jag kvar till halv fem. Att det ska vara så svårt att få till en kavajkrage! Sen hann jag knappt komma in genom dörren hemma innan jag fick lov att slänga i mig lite mat och byta om. Då skulle jag, Elin och Emma gå in till stan. Vi lämnade av Elin på energihuset och så pallrade jag och Emma oss hem igen. Väl hemma såg jag gårdagens DH innan det var dags att hämta Viktor. Då hade Elin tränat klart så hon följde med i bilen. På vägen hem hämtade vi också upp Elins mamma. När jag för tredje gången kom hem var det bara att leta upp en screentryck-bild jag ska använda mig av imorgon. Att först hitta en bra bild som funkar och sen redigera till den tog längre tid än vad jag hade tänkt mig. Precis när jag fått till bilden var det bara att köra in till stan igen för att hämta upp mina två modelltjejer, Sara och Josefin.

När jag för fjärde gången kommit hem satte jag mig vid datorn och började ladda upp bilder jag och Sara vill framkalla. Självklart tjaffsar nätverket just då så allt går åt skogen och det är bara att börja om imorgon igen.
Nu börjar det bli dags att pallra sig i sängs, det är en lång dag imorgon också. Imorgonbitti har tre morgonalternativ eftersom jag inte börjar förrän 10.
1. Att ta sovmorgon, äta lång frukost och gå in till stan.
2. Att gå upp i vanlig tid, gå in till skolan och göra projektarbete.
3. Gå upp i vanlig tid, ta bussen in till stan och simma innan skolan.
Eftersom det här är sista veckan med sovmorgon låter alternativ ett lockande. Sara var lite finurlig och mixade 1 och 2. Jag tar en liten sovmorgon, går in så att jag är i stan nio och gör projektarbete till tio. Det lät iallfall i mina öron som den bästa idén.

Sen blir det tandläkaren nummer två den här veckan och en massa viktiga saker ska fixas. Jag får inte glömma bort att skicka tillbaka bågarna och projektarbetespärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar