onsdag 25 november 2009

Fireflies.



Fireflies med owl city är mysig och jag nyser konstant.

Idag var jag kvar på skolan till fem, sydde lite på kavajen och letade praktikplatser. När jag var på väg ut från skolan ser jag vaktisarna förberede för att sätta upp ljusslingorna. Jag accepterade det, tycker det var ganska mysigt. Nu är det ju snart december och då får man sätta upp vinterbelysning. Tomtar däremot, dom är fortfarande bannlysta till andra advent.
När jag stigit av bussen och går sista biten hem är det en bil som (förhoppningsvis) inte ser mig. Jag går på trottoaren och är inte påväg att bli påkörd, däremot regnar det som det gjort de senaste två veckorna och jag står vid järveds största vattenpöl. Vatten skvittrar upp i ansiktet på mig och hela jag bli dyngsur. Jag ger bara fingret åt folk när jag är fruktansvärt irriterad och när jag blir blöt. Idag blev jag blöt.

Jag kände mig lite som Bridget Jones när hon ska i slutet av andra filmen ska säga åt Mark Darcy att hon älskar honom och står utanför hans jobb. Du vet, när hon blir nerstänkt av två bilar. Jag hade ingen blommig klänning på mig och heller ingen älskling att hälsa på så jag tog det inte lika optimistiskt som Bridget.

Nu har jag fått förkylningsskavsår också. Typ skavsår i nästan för att jag är så fruktansvärt snorig. Jag har hellre feber och ligger hemma, än är såpass frisk att jag kan vara ute bland folk och istället snyta mig och hosta såsom jag gör nu. Jag känner mig som en bacillhärd som bara sprutar ut smitta på folket.
Nu blir det en liten dikt:
snorig och regnblöt
fortfarande praktiklös
stretar jag på
med hej och hå
med kavajen
och träningvärk i armen
skit, jag har inte gjort engelskan.

1 kommentar: