söndag 8 november 2009

En lördag som blev lång.

För att maximera helgen lekte och Emil våga-vägra sova. Tänk att lördagen blev fem timmar längre!

Både idag och igår har det blivit jobb och förhoppningsvis tjänat lite mäning. Ikväll efter jobbet bar det av direkt till mormor och morfar där det serverades mumsmat och supertårta. Risalamaltan tog slut, Viktor hade svullat i sig sexton portioner. Syskonkärlek? Inte när det står risalamalta på spel.

Eftersom det var farsdag fick mormor födelsedagspresent som jag och sara köpt. En brolle-cd blidde det. I bilen på vägen hem kom jag och Sara fram till att vi borde ha generationparty snart och att vi då kan lyssna på brolle. Jag och sara, mamma och mormor tycker att han är så mysig! Buddy Holly i arenan, kanske ett kvällsnöje med la familia?

När jag skulle betala den här skivan upptäckte jag att mamma fortfarande förde över studiebidaget till mitt konto. Det innbär att efter jag fyllt arton och får pengarna dirr på kontot har jag fått en tusing extra i månaden. Jag med mitt samvete fick lov och berätta, och ska nu föra tillbaka dessa tusingar. Deprimerande, javisst.

Nu är det nog dax för mig att pallra mig i sängs. Det är en ny, lång vecka imorgon. Den här veckan drar vi igång med två kurser till och jag ska försöka hinna med att göra lite projektarbete och träna lite också. Om jag på rak arm får gissa blir nog tränandet lidande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar