söndag 29 november 2009

Första advent.




Idag är det första advent! Faktiskt ganska mysigt och jag ser fram emot massa glögg, pepparkakor och julmys den närmsta månaden. Jag har julpyntat en massa också. Övanför ser vi mina kända jultavlor, även känd som Saras pojkvänner. Vill du ha en egen pojkvän är det bara att höra av sig. Just nu kan du få en röd, grön eller vit pojkvän.

Igår och idag har det inte blivit så mycket gjort, jag och Emil såg på film igår som trots mitt gnäll, tjat och pessimism var ganska rolig. Hur det nu blev somnade vi inte förrän fyra och sov till två. Jag drömde att han skulle fara till fjällen i tre veckor och jag fick inte följa med. Jag gissar att det har något att göra med att jag ska fara iväg på praktik i tre veckor om en månad och Emil inte får följa med...

Jag har iallfall fått lite vettigt gjort i helgen. Med hjälp av Alice har jag ställt mig på bostadskö och hoppas att jag någon gång kommer få lämna Järved. På tal om det undrade mamma och över min önskelista jag hade skrivit. Listan gick såhär:
  1. Sex and the city- boxen

och sen var det klar. "Ska inte du flytta hemifrån snart?" undrade mamma. Då suddade jag bort satc-boxen och skrev dit påslakan, lakan och presentkort på IKEA istället.

Imorgon blir det kortdag och jag ska på eftermiddan pröva på de nya, superlöpbanden vi fått till tjejgymmet på skolan. Det blir första gången på fyra veckor som jag tränar utöver idrotten på skolan. Tummen upp för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar