torsdag 5 november 2009

Sartorialist sviker aldrig.

Dagen började ganska bra med sovmorgon och långfrukost, sen gick det bara nerför. Aldrig har jag missat så många tider, slagit i så många bord och varit så irriterad som idag. Efter lunch, kaffe och en müslibar redde livet upp sig och jag kunde fungera i sociala sammanhang igen. Det till min och framför allt mina kamraters, stora lycka.

Idag har jag har gjort klart en shortstoile och skrivit klart svenska C-talet. Jag har försökt fixa header till min och Saras än så länge hemliga blogg, vilket gick dåligt. Nej, inte ens dåligt, fruktansvärt dåligt. Det gick inte alls och just nu vill jag stänga ner bloggen innan den ens börjat blivit skriven.

Jag var ju hos tandläkaren idag också. Det var så obehagligt att ligga där och få käften rensad! Det ilade i hela kroppen och jag visste inte vad jag skulle ta vägen med alla mina händer, fötter, armar och ben. "Är du spänd?" undrade tandläkaren och fortsatte: "Det skulle underlätta för mig om du slappnade av". Hade jag kunnat hade jag gjort det. Nu har jag köpt flourskölj och tandtråd för ett par hundringar, allt för att slippa komma tillbaka på ett långt, långt tag.

Och efter att ha sett ut som ett hejkomochhjälp- mig idag (det måste ha varit därför dagen började som det gjorde) vill jag att morgondagen ska vara lite mer igenomtänkt. Sartorialist sviker aldrig, så heller inte idag. Inspirationsbild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar