söndag 15 november 2009

Det går inte att bli oberörd.





Hela helgen har verkligen varit rent mysig. Jag och Emil myste i fredags, hyrde lite film, åt glass och popcorn. I lördags blev det bara tre timmars jobb och efteråt fick jag komma hem till Lotta och mysa med henne och Johan Falk. Film, filt, sockerkaka, te, räkmackor, öppen spis och levande ljus. Det går inte att få det mysigare! Igår blev jag medbjuden på ljusparty hos Zabina så jag for dit. Massa doftljus och ljuslyktor, mys hit och mys dit. Som om det inte vore nog bjöds det på både glögg, pepparkakor, skumtomtar, daimfudge och saffransbullar. Mysfaktorn steg om möjligt ännu högre! Synd att jag inte är rikare än vad jag är, annars hade jag köpt med mig ett lager ljus hem.

Nu har jag tagit bort sminket, laddat upp med te, duntäcke, levande ljus, myslampor, nya Elle och Frida Hyvönen. Det regnar fortarande ute, såsom det gjort hela helgen, men jag klagar inte. Låt höstmyset fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar