onsdag 18 november 2009

Sista delen innan riktig artonåring.

För en liten stund sen höll jag på att betala lite olika räkningar på datorn. Mitt personkonto innehåller inte så mycket pengar som jag vill det ska innehålla just nu, därför tänkte jag dra pengarna från sparkontot. Då går det inte! Efter att ha suttit i telefonkö till kundtjänsten ett bra tag får jag tillslut veta att jag måste personligen gå in på banken för att få dom ta bort denna omyndighetsspärr.

Månatlig kortavgift kom automatiskt direkt när jag fyllde arton, men att automatiskt ge mig tillgång till mina egna konton går inte. Irriterande! Då blir det till att gå in på banken och fixa till den sista, lilla biten som fortfarande gör mig nästan omyndig.

"Vilken slarver", tänker ni kanske. "Klantigt att inte ha pengar på kontot sitt. Jamen, hon är ju mode och designare och dom köper ju upp alla pengar på kläder och så är dom ju dumma i huvudet också". Jag har lite pengar för att jag hela tiden för över pengar till mitt sparkonto och det jag skulle betala in var inte en avi från H&M, utan från facket.

Ett till vuxenpoäng till mig för det!

1 kommentar:

  1. Haha så kan det gå ibland, inget ovanligt alls!

    Trevlig helg!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera